MALAYSIA-SINGAPORE-BRUNEI-INDONESIA-THAILAND-BANGLADESH
ADMIN AKAN UPDATEKAN INFO & TESTIMONI TERKINI DALAM MASA TERDEKAT

Maklum balas sertamerta CALL/WHATSAPP Faizah Abu Bakar 019-3227519

Saturday, February 26, 2011

Apa itu LIKOPENA?

Likopena merupakan sejenis pigmen karotenoid dan fitokimia berwarna merah cerah yang boleh didapati dalam buah tomato dan buah-buahan merah yang lain seperti tembikai dan limau gedang merah. Namun begitu, tubuh manusia tidak menghasilkan likopena dan kita perlu memperolehnya daripada pengambilan pemakanan seharian. Tubuh kita hanya mampu menyerap 0.05mg likopena daripada pengambilan sebiji buah tomato.

Likopena merupakan karotenoid paling biasa didalam tubuh manusia yang memiliki manfaat antioksidan yang paling tinggi. Kapasiti antioksidan likopena adalah 3.2 kali lebih tinggi berbanding karotena dan 100 kali lebih tinggi berbanding vitamin E. Ia membantu mencegah kanser prostat, kanser paru-paru, kanser payu dara, kanser uterus dan sebagainya.

Permakanan harian yang terdiri daripada makanan yang kaya dengan likopena dapat mengurangkan risiko kanser khasnya kanser prostat, diabetes, osteoporosis dan kemandulan lelaki. Ia juga terbukti dapat membantu mencegah penyakit kardiovaskular.

Likopena juga membantu menguatkan fungsi imun dan memiliki fungsi anti penuaan.

Likopena melindungi kulit daripada nodaan sinaran UV dan menangguhkan penuaan kulit dengan berkesan.

Likopena juga menyingkirkan radikal bebas daripada tubuh kita dengan berkesan dan mencegah kerosakan sel yang diakibatkan oleh radikal bebas, lantas menggalakkan kesihatan yang optimum.


Beutskin Essence diperkaya dengan kandungan likopena yang tinggi, membantu mengubah kulit yang kusam dan masalah pempigmenan dengan menyerlahkan keserian dan kecerahan kulit.



Free Image Hosting at www.picturetrail.com

FAKTA POPULAR

Email Admin

Hubungi kami untuk kami BUKTIKAN:
Nama:
Alamat Email:
BLOG URL
Catatan
Pastikan email anda betul kerana sukar untuk Admin membalasnya.
Maklum balas sertamerta call/sms Faizah Abu Bakar 019-3227519
Related Posts with Thumbnails